czwartek, 27 października 2022

Duplikaty treści

Co to jest duplicate content?

Zasadniczo, duplicate content to treść, która pojawia się w więcej niż jednym miejscu w Internecie. Ale to może nie być tak proste i suche, jak się wydaje. Treści, które są zbyt podobne, nawet jeśli nie są identyczne, mogą być uznane za duplikaty jednych i drugich. Myśląc o duplikatach treści, warto pamiętać, że nie chodzi tylko o to, co widzą ludzcy goście, gdy wchodzą na Twoją stronę i porównują dwie strony. Chodzi również o to, co widzą wyszukiwarki i crawlery, kiedy wchodzą na te strony. Ponieważ nie widzą one renderowanej strony, zazwyczaj kierują się kodem źródłowym strony, a jeśli ten kod jest zbyt podobny, robot indeksujący może pomyśleć, że patrzy na dwie wersje tej samej strony. Wyobraź sobie, że idziesz do piekarni i przed tobą stoją dwie babeczki, które wyglądają niemal identycznie. Nie mają one żadnych oznaczeń. Skąd masz wiedzieć, na którą masz ochotę? Tak właśnie dzieje się, gdy wyszukiwarka napotyka na dwie zbyt podobne do siebie strony. To zamieszanie pomiędzy fragmentami treści może prowadzić do takich rzeczy jak problemy z rankingiem, ponieważ wyszukiwarki mogą nie być w stanie dowiedzieć się, która strona powinna zostać oceniona lub mogą ocenić niewłaściwą stronę. W ramach narzędzi Moz mamy 90% próg dla zduplikowanej treści, co oznacza, że każda strona z kodem, który jest w co najmniej 90% taki sam, zostanie oznaczona jako zduplikowana.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czym jest ruch organiczny?

 W dziedzinie marketingu cyfrowego ruch organiczny jest pożądanym wskaźnikiem, który reprezentuje odwiedzających, którzy znajdują Twoją witr...