czwartek, 27 października 2022

Najważniejsze kwestie SEO

Większość list czynników rankingowych Google jest zbyt długa. Skupiają się na wymienieniu każdego czynnika zamiast tych, które faktycznie mają znaczenie. Co gorsza, ponieważ nikt nie zna ich wszystkich, większość artykułów zawiera mnóstwo mitów. Dlatego dziś zastosujemy inne podejście. Zamiast wymieniać 200+ czynników rankingowych, porozmawiamy o dziesięciu, które naszym zdaniem najbardziej zasługują na uwagę.

Backlinki

Świeżość

Autorytet tematyczny

Intencje wyszukiwania

Głębokość treści

Szybkość strony

HTTPS

Przyjazność dla urządzeń mobilnych

Doświadczenie użytkownika

Sidenote.

Ta lista zawiera bezpośrednie i pośrednie czynniki rankingowe. Nie rozróżnialiśmy tych dwóch, ponieważ uważamy, że większość ludzi chce po prostu uplasować się wyżej w Google i nie martwi się o semantykę. Jeśli jesteś ciekawy, jaka jest różnica między nimi, przeczytaj to.

Backlinki

Backlinki są prawdopodobnie najważniejszym czynnikiem rankingowym. Skąd to wiemy? Backlinki stanowią podstawę PageRank, który jest podstawą algorytmu rankingowego Google. I zanim postawisz tezę, że PageRank to stare dzieje, Gary Illyes z Google potwierdził, że PageRank jest nadal używany w 2017 roku.

Trafność

Wyobraź sobie, że szukasz najlepszej włoskiej restauracji w swoim mieście. Pytasz dwóch przyjaciół o rekomendację. Jeden z nich jest szefem kuchni, a drugi weterynarzem. Czyjej radzie zaufasz? Prawdopodobnie szefowi kuchni, ponieważ mają doświadczenie z kuchnią włoską. Gdybyś szukał rekomendacji dotyczących karmy dla psów, byłoby odwrotnie. Ten sam pomysł odgrywa się w sieci. Linki z odpowiednich witryn i stron mają największą wartość.

Autorytet

Backlinki z silnych stron na silnych witrynach mają tendencję do osiągania największej wartości. Możesz ocenić względną siłę linkującej domeny i strony internetowej patrząc na jej Domain Rating i URL Rating w Ahrefs' Site Explorer:

Świeżość

Świeżość jest czynnikiem rankingowym zależnym od zapytania, co oznacza, że jest ważniejsza dla niektórych zapytań niż innych. Na przykład, wszystkie wyniki dla "Brexit news" są super świeże. Google pokazuje nawet funkcję "Top Stories" z wynikami z ostatnich kilku godzin. Dzieje się tak, ponieważ Google wie, że ludzie chcą widzieć najnowsze wiadomości. Dla innych zapytań, świeżość nadal odgrywa rolę - ale mniej ważną. Weźmy na przykład zapytanie "najlepsze krzesło biurowe". Ponieważ firmy wypuszczają nowe krzesła biurowe tylko od czasu do czasu, dobra rekomendacja z zeszłego miesiąca jest nadal dobrą rekomendacją dzisiaj. Google wie o tym, więc z przyjemnością pokazuje wyniki sprzed kilku miesięcy. Dla zapytania typu "jak zawiązać krawat" świeżość nie ma znaczenia, ponieważ proces wiązania krawata nigdy się nie zmienia. Dziesięcioletni poradnik może być równie dobry jak ten opublikowany wczoraj. To wyjaśnia, dlaczego Google umieszcza w pierwszej piątce zarówno stare, jak i nowe strony.

Autorytet tematyczny

Google chce pozycjonować strony pochodzące z autorytatywnych źródeł - a to wykracza daleko poza backlinki. Skąd to wiemy? Spójrz na metrykę SEO dla najlepszych wyników dla "cast iron seasoning". Opierając się wyłącznie na metrykach, trudno byłoby stwierdzić, dlaczego te dwa pierwsze wyniki przewyższają trzeci. Oba mają mniej backlinków, mniej domen odsyłających, niższe wyniki UR i znajdują się na stronach o niższym autorytecie. Strona na pozycji trzeciej jest ogólnym blogiem o gotowaniu i stylu życia, podczas gdy dwie strony na górze sprzedają żeliwne naczynia kuchenne - i nic więcej. Innymi słowy, dwie strony na górze mają to, co lubimy nazywać "autorytetem tematycznym".

Oto inny przykład:

Na podstawie samych metryk, pierwszy wynik nie powinien wyprzedzić drugiego. Jest on słabszy w każdym tradycyjnym sensie SEO. Najbardziej prawdopodobnym powodem, dla którego plasuje się tam, gdzie się znajduje, jest "autorytet tematyczny". Jest ona skupiona wyłącznie na sprzątaniu, podczas gdy strona na pozycji drugiej jest szerzej skoncentrowana na porządkach domowych. Ale czy istnieją jakiekolwiek dowody na "topical authority" jako czynnik rankingowy poza anegdotycznymi?

Jak najbardziej.

Po pierwsze, wytyczne Google dotyczące jakości wyszukiwania wspominają o czymś, co nazywa się E-A-T. Jest to skrót od słów: expertise, authoritativeness, and trustworthiness. Nazwij nas szalonymi, ale jesteśmy pewni, że żadna strona nie jest w stanie zademonstrować tych trzech rzeczy dla każdego tematu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czym jest ruch organiczny?

 W dziedzinie marketingu cyfrowego ruch organiczny jest pożądanym wskaźnikiem, który reprezentuje odwiedzających, którzy znajdują Twoją witr...