czwartek, 27 października 2022

Krótki poradnik SEO

E-A-T nie jest bezpośrednim czynnikiem rankingowym, ale algorytmy Google'a są zaprojektowane tak, aby rankingować strony z witryn, które wykazują E-A-T. Strony w serwisach mocno skoncentrowanych na jednym konkretnym temacie będą miały więcej linków wewnętrznych ze stron o podobnych rzeczach. Wewnętrzne linki do stron nie tylko zwiększają ich autorytet, ale także pomagają Google zrozumieć, o czym one są.

Intencje wyszukiwania

Google nie klasyfikuje tego samego typu treści dla każdego zapytania.

Na przykład, ktoś szukający "kup sukienki online" jest w trybie zakupowym. Chcą zobaczyć produkty, które mogą kupić. Dlatego Google pokazuje strony kategorii ecommerce. Z drugiej strony, osoba szukająca "jak zawiązać krawat" jest w trybie nauki. Chce wiedzieć, jak go zawiązać, a nie kupić. Dlatego Google pokazuje wpisy na blogu. Analizowanie aktualnych wyników wyszukiwania pod kątem "czterech C intencji wyszukiwania" jest doskonałym sposobem na zrozumienie podstaw optymalizacji dla danego zapytania.

Cztery C to:

Styl treści.

Styl treści to dominujący styl treści w wynikach wyszukiwania. Prawie zawsze są to strony internetowe, ale czasami również filmy.

Dla przykładu weźmy zapytanie: "iPhone X unboxing":

Prawie niemożliwe byłoby uplasowanie strony internetowej na pierwszej stronie dla tego zapytania. Jeśli chcesz znaleźć się w rankingu, musisz stworzyć i zoptymalizować wideo.

Rodzaj treści

Typy treści prawie zawsze należą do jednego z czterech kubków: posty na blogu, produkty, kategorie i strony docelowe. Na przykład, wszystkie strony o najwyższej pozycji dla zapytania "kup smartfon" to strony kategorii ecommerce.

Głębokość treści

Google chce uszeregować najbardziej użyteczne wyniki dla zapytania, więc pokrycie wszystkiego, czego szukają użytkownicy jest kluczowe. Nie chodzi tu jednak o długość treści. Dłuższa treść nie zawsze jest lepsza. Chodzi o pokrycie tego, co jest ważne dla szukającego i czego on oczekuje. Z analizy intencji wyszukiwania jasno wynika, że ludzie chcą listy najlepszych luksusowych zegarków i marek. Jednak to nie mówi nam, co jest ważne treści-wise, więc spójrzmy na wspólne cechy między stronami najwyższej rangi.

Po pierwsze, wszystkie one wspominają o cenie:

Jeśli chciałeś uplasować się w rankingu dla tego zapytania, prawdopodobnie powinieneś mówić również o tych rzeczach. Nie chodzi tu o kopiowanie innych, ale o przyjrzenie się podobieństwom pomiędzy najwyżej pozycjonowanymi wynikami, aby zrozumieć, co jest ważne dla szukających. Możesz również skorzystać ze wskazówek zawartych w polach "Ludzie również pytają", aby znaleźć to, co jest ważne dla użytkowników.

Szybkość strony

Szybkość strony jest czynnikiem rankingowym od 2010 roku, kiedy to wpłynęła na 1% zapytań w wyszukiwarkach desktopowych. Zmieniło się to w 2018 roku, kiedy Google rozszerzyło czynnik rankingowy na wyszukiwania mobilne. Jednak nawet teraz czynnik ten wpływa tylko na "niewielki procent zapytań" i jest głównie problemem dla stron, które "dostarczają najwolniejsze doświadczenie użytkownikom." To ważny punkt. Pokonanie konkurencji o kilka milisekund nie jest tutaj grą. Chodzi bardziej o to, aby upewnić się, że Twoja strona jest wystarczająco szybka, aby nie wpływać negatywnie na użytkowników.

Jak szybka ma być ta strona?

Google powiedział w 2018 roku, że strony mobilne powinny wyświetlać użytkownikom treść w czasie poniżej trzech sekund, a TTFB (Time to First Byte) powinien być poniżej 1,3 sekundy. Mówią też, że całkowity rozmiar strony mobilnej powinien być mniejszy niż 500kb. Jednak John Mueller z Google powiedział kilka miesięcy wcześniej, że TTFB nie jest używany do celów rankingu wyszukiwania, więc weź te wytyczne z przymrużeniem oka.

Doświadczenie użytkownika

Google chce rankingować treści, które oferują odwiedzającym pozytywne doświadczenia. Nie tylko jest to oczywiste, ale działania giganta wyszukiwania na przestrzeni lat to potwierdzają. Na przykład w 2016 roku Google ogłosiło, że strony z natrętnymi reklamami międzywęzłowymi (tj. wyskakującymi okienkami) mogą nie plasować się tak wysoko, jak te oferujące lepsze doświadczenie użytkownika.

Przewodnik startowy Google'a dotyczący SEO mówi również:

Powinieneś zbudować stronę internetową, aby przynieść korzyści swoim użytkownikom, a każda optymalizacja powinna być nastawiona na poprawę doświadczenia użytkownika.

Ale jakie rzeczy przyczyniają się do dobrego doświadczenia użytkownika?

Oto kilka sugestii od Google:

Łatwa do odczytania treść;

Dobrze zorganizowana strona;

Interesujące i użyteczne treści;

Responsywny projekt;

Brak natrętnych reklam;

Strona zaprojektowana wokół potrzeb użytkowników.

W społeczności SEO toczy się wiele dyskusji na temat tego, jak Google może mierzyć zadowolenie użytkowników. Wspólne teorie obejmują analizę takich wskaźników jak współczynnik klikalności (CTR), czas przebywania na stronie i współczynnik odrzuceń. Google złożyło wiele patentów opisujących, jak współczynnik klikalności i inne sygnały behawioralne mogą być wykorzystywane do wpływania na rankingi wyszukiwarek. Mimo to, firma pozostaje nieugięta, że czynniki te są zbyt hałaśliwe i niewiarygodne, aby je stosować. Wielu specjalistów SEO nie zgadza się z tym, ale ich dowody są w najlepszym wypadku niepotwierdzone.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Czym jest ruch organiczny?

 W dziedzinie marketingu cyfrowego ruch organiczny jest pożądanym wskaźnikiem, który reprezentuje odwiedzających, którzy znajdują Twoją witr...